Druk na płycie z pvc – doskonała opcja dla wymagających klientów

Druk uv na płycie pcv to ciekawa i bardzo nowoczesna forma reklamowa, która coraz chętniej wybierana jest przez wciąż rosnącą liczbę zwolenników tej metody.

Co to jest druk uv?

Nieco na ten temat pisaliśmy już  w jednym z poprzednich artykułów. Druk uv to bardzo nowoczesna forma obróbki, jaką mamy do wyboru obecnie na rynku, a dodatkowo nie wymaga ona przygotowalni. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie świetnych rezultatów najwyższej jakości, już w przypadku pojedynczych sztuk. Metoda druku uv polega na utwardzaniu go za pomocą lamp uv. To właśnie promienie uv sprawiają, że staje się on odporny na wszelkiego rodzaju uszkodzenia oraz niesprzyjające warunki pogodowe. Rozwiązanie to nie generuje dodatkowych kosztów, ponieważ nie trzeba produktu dodatkowo laminować czy lakierować, by nadać mu odpowiednią twardość. Gotowe nadruki na płytach pcv można zawiesić zarówno wewnątrz budynku, jak i na jego zewnętrznej fasadzie.

Druk uv na płycie pcv – nowoczesna technologia dla każdego

Płyty pcv to materiał, jaki powstaje na bazie polichlorku winylu. Płyty wykonane z pcv są bardzo odporne na wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne i bardzo trwałe, dzięki czemu nie kruszą się i nie pękają w przeciwieństwie do szkła. Dzięki luźnej strukturze wewnętrznej można na nich swobodnie drukować, a także poddawać je innej obróbce mechanicznej. Dodatkowo ich gładka powierzchnia w standardzie wykańczana jest matowo, jednak istnieje możliwość wykończenia błyszczącego.

Każda drukarnia oferująca druk uv na pcv oferuje wybór spośród kilku grubości płyt: 2mm, 3mm, 4mm, 5mm, 6mm, 8mm, 10mm. Ich niewątpliwą zaletą jest niski ciężar oraz bardzo niska absorpcja wody. Dodatkowo płyty pcv są odporne na chemikalia, dźwiękoszczelne, trudnozapalne oraz ekonomiczne przy obróbce mechanicznej i termicznej. Najczęściej stosowane jako dekoracja mieszkań lub witryn sklepowych, mogą posłużyć także do budowy stoisk targowych, stojaków i prezenterów reklamowych czy jako tablice informacyjne. Mogą przybierać także różne kształty: np. liter, konstrukcji przestrzennych oraz plansz lub szyldów reklamowych.