Druk reklam wielkoformatowych – jak przygotować

Reklama wielkoformatowa to reklama zewnętrzna jak sama nazwa wskazuje – wielkich rozmiarów. Codziennie widujesz je przemieszczając się miejskimi ulicami. Okazuje się że to bardzo szeroko rozumiane pojęcie. Niektórzy wielki format rozumieją przez gigantyczne siatki mesch wiszące na ścianach dużych budynków i te osoby się nie mylą. Należy jednak dodać, że do tej klasy plakatów zalicza się już format B2 – arkusz o wymiarach 50x70cm. Tak więc reklamy Citylight, Backlight, billboardy a także bannery zawieszane na ogrodzeniach zaliczą się do tych wielkoformatowych. Niezależnie od wielkości, reklamy wielkoformatowe mają to samo zadanie – promocję. Ciekawy i przykuwający wzrok projekt oraz dobra lokalizacja plakatu to przepis na sukces Twojej kampanii reklamowej.

Jak przygotować plik do druku

Przygotowując plik reklamy wielkoformatowej do druku, należy przede wszystkim pamiętać o dopasowaniu rozdzielczości to rodzaju podłoża i formatu wydruku. Większa będzie bowiem przy plakacie typu backlight, który widzimy z bliska, mniejsza natomiast przy większych plakatach. Pamiętaj! Im większa reklama, tym mniejsza rozdzielczość. Warto też wiedzieć, że drukarnia nie musi mieć kroju pisma, które zastosujesz w pliku. Dlatego ważne jest, aby zamienić tekst na krzywe. Unikniesz w ten sposób automatycznej korekty, która może zmienić cały tekst. Sprawdź również specyfikację do druku, którą znajdziesz na stronie każdej drukarni internetowej. Instrukcje w nich zawarte, są indywidualne dla każdej drukarni, dlatego tak ważne jest postępowanie ściśle według tych wytycznych. W przeciwnym razie możesz spotkać się z błędami w druku takich jak obcięcie tekstu lub grafiki i dodatkowymi kosztami.

Jaki druk jest najlepszy do wielkiego formatu

Reklama outdoorowa każdego dnie narażona jest na działanie warunków atmosferycznych. Słońce i wilgoć mogą mieć duży wpływ na trwałość druku. Dlatego do plakatów wielkoformatowych stosuje się specjalny druk, który nie blaknie i nie zmywa się. To właśnie dzięki metodzie solwentowej, kolory są głębokie i żywe a druk wyraźny i przejrzysty przez długi czas.