Jak wybrać rozmiar baneru reklamowego?

Baner reklamowy w XXI wieku jest jedną z form promocji firm, usług czy też restauracji. W chwili obecnej tego typu reklama cieszy się coraz większą popularnością, a dodatkowo – perfekcyjnie potrafi trafić do potencjalnych klientów. Wystarczy pamiętać, iż musi on być usytuowany w dogodnej dla potencjalnych odbiorców miejscu, a także powinien posiadać właściwy rozmiar. Jeśli będzie on zbyt mały – nikt nie będzie w stanie go zobaczyć, z kolei w przypadku zbyt dużego rozmiaru może znacząco zrazić oglądających.

Najczęściej banery reklamowe można spotkać między innymi przy drogach, autostradach oraz – nieco mniejsze – na ogrodzeniach i budynkach. Ważne jest, aby pamiętać, iż wielkoformatowe banery nie sprawdzą się zbyt korzystnie przy zastosowaniu nieopodal budynków mieszkalnych (na siatkach ogrodzeniowych), z kolei małe i zlokalizowane przy drogach szybkiego ruchu utrudnią kierowcom i pasażerom odebranie ich przekazu. Firmy drukujące banery reklamowe przyznają, iż dostępnych rozmiarów jest wiele, jednak jedynie kilka z nich można zaliczyć do grupy tak zwanej „standardowej”, czyli – inaczej mówiąc – są to rozmiary najczęściej spotykane.

Banery mogą być prostokątne, prostokątne poziome, kwadratowe, bądź połowiczne. Należy tym samym pamiętać, iż każdy baner powinien być bezwzględnie przejrzysty i posiadać jasny, klarowny dla każdego przekaz. Ponadto, taka forma promocji musi wyróżniać się oryginalnym wyglądem, a także – co ważne – przyciągać wzrok i wywoływać pozytywne emocje.

Banery są stosowane w wielu przypadkach, jednak nie zawsze muszą zawierać promocję firmy, informację o aktualnych obniżkach, bądź menu restauracji. Bardzo często banery służą za skuteczną reklamę w trakcie kampanii wyborczej. Zwykle potencjalni kandydaci do sejmu, senatu, bądź rady miasta decydują się na taki krok, przy okazji zamieszczając na nich jasny przekaz, własne zdjęcie, a także chwytliwe hasło oraz informację o danej pozycji na liście wyborczej. Odpowiednio duże są już częścią osiągniętego sukcesu w drodze przekonania do siebie wyborców.