W jakich branżach wykorzystywane są opakowania kartonowe z nadrukiem?

Ozdobione nadrukami opakowania kartonowe nieraz są jednym z pierwszych wrażeń, jakie pozostaną u potencjalnych nabywców w związku z obrazem danej firmy. Żadne przedsiębiorstwo produkcyjne nie może obejść się bez opakowania – wszelkiego rodzaju towary przed sprzedażą umieszczane są w kartonach o różnych kształtach i rozmiarach.

Aby kupujący mógł zrozumieć, jaki to produkt i czy warto go zakupić, opakowanie musi posiadać odpowiedni nadruk w postaci zdjęcia produktu, logo producenta i informacje o produkcie. W tym celu stosuje się specjalne nadruki na opakowania kartonowe, które pozwalają na zwiększenie atrakcyjności pakowanych produktów, a tym samym wzrost sprzedaży.

 

Różnorodne możliwości nadruku na opakowaniach kartonowych

Opakowania kartonowe z nadrukiem stosowane są zależnie od rodzaju produktu i różnych podejść związanych z techniką nanoszenia obrazów. W przypadku pudełek z lekami wystarczy proste logo i informacja tekstowa, na opakowaniu kawy czy herbaty należy umieścić przyciągające wzrok zdjęcie lub rysunek.

Inaczej zaś wygląda sprawa w przypadku opakowań kartonowych do produktów z branży IT, gdzie potrzeba zastosowania atrakcyjnego zdjęcia poglądowego, przyciągających kolorów i nierzadko elementów wytłaczanych. To wszystko wpływa ostatecznie na odbiór danego opakowania na tle innych, konkurencyjnych produktów różnorodnych branż.

 

W jakich branżach wykorzystywane są opakowania kartonowe z nadrukiem?

Nie ma jedynej prawidłowej odpowiedzi na pytanie związane z ekskluzywnością opakowań kartonowych dla konkretnych branż. Obecnie większość firm zauważa atrakcyjność tej formy, czy to w ramach wysyłek kurierskich, zachęcenia potencjalnych nabywców do zakupu, czy po prostu dla lepszych środków ochrony danego produktu, połączonych z unikatową stylistyką.

Opakowania kartonowe z nadrukiem służą do transportu i magazynowania różnych grup towarów. Mogą to być zarówno małe produkty, jak i ponadgabarytowy sprzęt do różnych celów. W kartonowym opakowaniu paczki wysyłane są pocztą, a towary przewożone przez firmy kurierskie. Kartony z nadrukami znajdują zastosowanie w takich branżach jak:

  • Odzieżowa i obuwnicza;
  • Ceramiczna, szklana – delikatne towary jak ceramika i produkty szklane;
  • Elektroniczna – sprzęt AGD;
  • Cukiernicza – produkty cukiernicze jak torty, czy ciasta;
  • Spożywcza – żywność, w tym warzywa i owoce;
  • Kosmetyczna;
  • Budowlana – materiały budowlane, sprzęt i produkty do prac budowlanych;
  • Prezenty – upominki, zabawki, czy biżuteria;
  • Muzyczna – instrumenty przewożone są w kartonach z nadrukiem, najczęściej logiem danej marki.

Ponadto opakowania kartonowe z nadrukami stosowane są także w dostawach książek. Z takich opakowań często korzystają wszelkie księgarnie internetowe.

 

Popularne rodzaje nadruków kartonowych

Obecnie, niezależnie od branży wykorzystującej opakowania kartonowe istnieje duże zapotrzebowanie na drukowanie na tekturze, łączące korzystne ceny i wysoką atrakcyjność produktu końcowego. Najnowocześniejszymi metodami stosowanymi w produkcji opakowań kartonowych z nadrukami dla firm są m.in.:

  • Offset – specjalna płyta drukująca przenosi farbę na powierzchnię, pozwalając na szybkie ozdabianie produktów;
  • Fleksografia – nakładanie kolorowych farb z elementami tnącymi na gładką błyszczącą lub falistą tekturę kartonu;
  • Sitodruk – nanoszenie logo i rysunków za pomocą odpornych na wiele czynników szablonów;
  • Druk wklęsły – tzw. wklęsłodruk, polegający na głębokim nadrukowywaniu płynnego atramentu na kartonie z możliwością wytłaczania jasnych wzorów.

 

Zalety opakowania kartonowego z nadrukiem w biznesie

W porównaniu z tworzywami sztucznymi oraz innymi rodzajami materiałów tektura używana w kartonach jest najbardziej ekonomiczna, przyjazna dla środowiska i wygodna w dalszym projektowaniu. Opakowania kartonowe mogą być produkowane szybciej i sprawniej niż inne rodzaje opakowań, co więcej wysokiej jakości nadruk pełni także skuteczne narzędzie marketingowe.

Jeśli karton posiada ciekawy, charakterystyczny wizerunek wraz z logiem i najważniejszą listą cech danego produktu, przyciągnie on uwagę i pozostawi markę w pamięci klienta. Dlatego warto dokładnie przemyśleć wybór drukarni, która wykona wysokiej jakości nadruk na opakowaniach kartonowych.