Ozdobione nadrukami opakowania kartonowe nieraz są jednym z pierwszych wrażeń, jakie pozostaną u potencjalnych nabywców w związku z obrazem danej firmy. Żadne przedsiębiorstwo produkcyjne nie może obejść się bez opakowania – wszelkiego rodzaju towary przed sprzedażą umieszczane są w kartonach o różnych kształtach i rozmiarach.
Aby kupujący mógł zrozumieć, jaki to produkt i czy warto go zakupić, opakowanie musi posiadać odpowiedni nadruk w postaci zdjęcia produktu, logo producenta i informacje o produkcie. W tym celu stosuje się specjalne nadruki na opakowania kartonowe, które pozwalają na zwiększenie atrakcyjności pakowanych produktów, a tym samym wzrost sprzedaży.
Różnorodne możliwości nadruku na opakowaniach kartonowych
Opakowania kartonowe z nadrukiem stosowane są zależnie od rodzaju produktu i różnych podejść związanych z techniką nanoszenia obrazów. W przypadku pudełek z lekami wystarczy proste logo i informacja tekstowa, na opakowaniu kawy czy herbaty należy umieścić przyciągające wzrok zdjęcie lub rysunek.
Inaczej zaś wygląda sprawa w przypadku opakowań kartonowych do produktów z branży IT, gdzie potrzeba zastosowania atrakcyjnego zdjęcia poglądowego, przyciągających kolorów i nierzadko elementów wytłaczanych. To wszystko wpływa ostatecznie na odbiór danego opakowania na tle innych, konkurencyjnych produktów różnorodnych branż.
W jakich branżach wykorzystywane są opakowania kartonowe z nadrukiem?
Nie ma jedynej prawidłowej odpowiedzi na pytanie związane z ekskluzywnością opakowań kartonowych dla konkretnych branż. Obecnie większość firm zauważa atrakcyjność tej formy, czy to w ramach wysyłek kurierskich, zachęcenia potencjalnych nabywców do zakupu, czy po prostu dla lepszych środków ochrony danego produktu, połączonych z unikatową stylistyką.
Opakowania kartonowe z nadrukiem służą do transportu i magazynowania różnych grup towarów. Mogą to być zarówno małe produkty, jak i ponadgabarytowy sprzęt do różnych celów. W kartonowym opakowaniu paczki wysyłane są pocztą, a towary przewożone przez firmy kurierskie. Kartony z nadrukami znajdują zastosowanie w takich branżach jak:
- Odzieżowa i obuwnicza;
- Ceramiczna, szklana – delikatne towary jak ceramika i produkty szklane;
- Elektroniczna – sprzęt AGD;
- Cukiernicza – produkty cukiernicze jak torty, czy ciasta;
- Spożywcza – żywność, w tym warzywa i owoce;
- Kosmetyczna;
- Budowlana – materiały budowlane, sprzęt i produkty do prac budowlanych;
- Prezenty – upominki, zabawki, czy biżuteria;
- Muzyczna – instrumenty przewożone są w kartonach z nadrukiem, najczęściej logiem danej marki.
Ponadto opakowania kartonowe z nadrukami stosowane są także w dostawach książek. Z takich opakowań często korzystają wszelkie księgarnie internetowe.
Popularne rodzaje nadruków kartonowych
Obecnie, niezależnie od branży wykorzystującej opakowania kartonowe istnieje duże zapotrzebowanie na drukowanie na tekturze, łączące korzystne ceny i wysoką atrakcyjność produktu końcowego. Najnowocześniejszymi metodami stosowanymi w produkcji opakowań kartonowych z nadrukami dla firm są m.in.:
- Offset – specjalna płyta drukująca przenosi farbę na powierzchnię, pozwalając na szybkie ozdabianie produktów;
- Fleksografia – nakładanie kolorowych farb z elementami tnącymi na gładką błyszczącą lub falistą tekturę kartonu;
- Sitodruk – nanoszenie logo i rysunków za pomocą odpornych na wiele czynników szablonów;
- Druk wklęsły – tzw. wklęsłodruk, polegający na głębokim nadrukowywaniu płynnego atramentu na kartonie z możliwością wytłaczania jasnych wzorów.
Zalety opakowania kartonowego z nadrukiem w biznesie
W porównaniu z tworzywami sztucznymi oraz innymi rodzajami materiałów tektura używana w kartonach jest najbardziej ekonomiczna, przyjazna dla środowiska i wygodna w dalszym projektowaniu. Opakowania kartonowe mogą być produkowane szybciej i sprawniej niż inne rodzaje opakowań, co więcej wysokiej jakości nadruk pełni także skuteczne narzędzie marketingowe.
Jeśli karton posiada ciekawy, charakterystyczny wizerunek wraz z logiem i najważniejszą listą cech danego produktu, przyciągnie on uwagę i pozostawi markę w pamięci klienta. Dlatego warto dokładnie przemyśleć wybór drukarni, która wykona wysokiej jakości nadruk na opakowaniach kartonowych.