Zlecamy wydrukowanie baneru reklamowego, na co należy zwrócić uwagę?

To na jakiej wielkości bilbord reklamowy się zdecydujemy zależy od tego, z jakiej odległości będzie on widoczny dla odbiorców. To właśnie ten parametr powinien być wyznacznikiem, jeśli chodzi o przygotowanie projektu oraz dostarczenie go do drukarni, Inaczej bowiem przygotowuje się druk na bilbord, tablice reklamową czy też druk banerów. Im dalej ekspozycja będzie umiejscowiona od odbiorców, tym można pozwolić sobie na niższą rozdzielczość, czyli na mniejsze koszty druku. W jakim formacie i na jakim podłożu drukowane są banery reklamowe?

Druk banerów – od czego zacząć?

Będąc w posiadaniu projektu banera reklamowego, należy poszukać drukarni mającej w nazwie słowo wieloformatowa czy też solwentowa. Dzięki temu powierzchnia banera zostanie zadrukowana za pomocą maszyny drukarskiej nazywanej ploterem. W przypadku techniki solwentowej mamy do czynienia z farbą drukarską będącą kolorowym rozpuszczalnikiem, który na stałe wsiąknie w baner, oddając precyzyjnie wszystkie jego szczegóły i to w niesamowicie żywych kolorach. Dzięki solwentowi mamy pewność, że baner reklamowy będzie odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne.

Na jakim podłożu wydrukować baner?

Jeśli chodzi o podłoże, na którym ma zostać wydrukowany baner reklamowy, to można postawić na podłoże laminowane lub powlekane. Pierwsze rozwiązanie jest tańsze, ale niestety słabsze i trzeba liczyć się ze zwiększoną podatnością na podarcie. Z kolei podłoże powlekane jest droższą opcją, ale można liczyć na trwałość. Jeśli przeznaczeniem banneru jest zawiśnięcie w sprzyjających warunkach atmosferycznych na parę miesięcy, to można postawić na druk na banerze laminowanym. Z kolei druk na banerze powlekanym jest zalecany w przypadku banneru, który ma powisieć przez parę lat.

Wymiary i format banerów reklamowych

Baner jest graficznym elementem reklamowym, który powinien przyciągać uwagę swoim wyglądem i wyróżniać się tle konkurencji. Ogłoszenia powinny być czytelne i nie nachalne. Projekty powinny być przygotowane w skali 1:1, a ich wymiary zgodne z zamówieniem. Standardowe banery mają wymiary 468×60 pikseli. Preferowanym formatem plików do wydruku jest PDF bądź też TIFF z kompresją LZW, ale akceptowalne są też formaty JPG, CDR, PSD, EPS, AL.