Jak zaprojektować baner reklamowy?

Jadąc samochodem, nie sposób nie minąć banerów reklamowych wypełniających nie tylko miejskie ulice, ale także pola przy autostradach czy podwórka na wsiach. Jednak nie każda taka reklama zwraca na siebie uwagę. Czasami mijamy bezwiednie nie jeden baner, w który ktoś zainwestował sporo pieniędzy i czasu.

Banery reklamowe – czemu służą?

Jak każda forma reklamy banery reklamowe mają wywołać określoną reakcję u odbiorcy. Czasami ma przekazać tylko informację. Częściej ma zmusić do działania, najlepiej zakupu. Banner w odróżnieniu od większości reklam często jest trudny do przegapienia ze względu na to, że firmy wynajmujące te powierzchnie reklamowe dbają o to by były widoczne. Reklamę w telewizji można wyciszyć albo pójść do toalety. Słuchając radia można zmienić kanał, ale jadąc autem trzeba uważnie się rozglądać.

Co powinien zawierać dobry baner reklamowy?

Reklama ma wywołać określoną reakcję u odbiorcy. Jeśli chcemy coś sprzedać musi znaleźć się informacja co oferujemy, dlaczego warto się tym zainteresować oraz kto sprzedaje. Jeśli klientowi nie przedstawimy wprost co oferujemy to może nie zdążyć się zorientować mijając nasz baner. Dodatkowo nie możemy przytłoczyć odbiorcy zbyt dużą ilością niepotrzebnych informacji. Najlepiej jest podać najważniejszą rzecz jaka nas wyróżnia. Dobrze by było podać coś oryginalnego a nie oklepane: ”Najlepsza jakość za najniższą cenę!”. Koniecznie należy też zamieścić informację co do naszej firmy bądź modelu, który chcemy sprzedać. Inaczej klient mimo szczerych chęci może nie znaleźć naszej oferty.

Projekt baneru reklamowego

Ważną kwestią jest projekt. Musimy znaleźć złoty środek pomiędzy oryginalnością a nachalną reklamą. Nasza reklama musi się wyróżniać, ale nie powinna tego robić zbyt jaskrawymi barwami lub półnagimi kobietami na bannerze. Najważniejszy jest pomysł! Warto skupić się chwilę i zadać sobie pytanie jak dotrzeć do grupy docelowej, którą należy wcześniej określić. Jeśli uda nam się zamieścić coś zabawnego lub chwytliwego nie powinniśmy tłumaczyć z słabych wyników naszej reklamy.