Banery reklamowe – przeczytaj, nim zlecisz realizację

Sprzedaż przez Ciebie prowadzona ostatnio znacząco zmalała? Konkurencja branżowa rośnie? Brak Ci pomysłu na to, jak ożywić swój biznes? A może nie wiesz, w jaki sposób wyjść z zupełnie nową ofertą handlową do Twej grupy docelowej? Serdecznie zapraszamy do przeczytania krótkiego informatora dotyczącego zalet zastosowania jednej z najbardziej charakterystycznych form reklamy, a mianowicie banera. Czym się on odróżnia od innych materiałów promocyjnych? Dlaczego warto z niego korzystać? Jaki jest najpowszechniejszy format banerów reklamowych? O tym wszystkim dowiesz się z dalszych fragmentów naszego wirtualnego poradnika.

Kilka faktów

Baner reklamowy to specyficzna, nowoczesna forma reklamowa, jaka pozwala na to, aby w skuteczny i błyskawiczny sposób przekazywać kluczowe treści o charakterze informacyjnym czy też promocyjnym. To bardzo efektywne w swym oddziaływaniu na konsumenta narzędzie marketingowe, które przeważnie jest drukowane na płachcie materiału. Można także mówić o banerze internetowym, który bazuje na formie graficznej prezentującej dany komunikat i określony przekaz. W tej kategorii warto zatem wspomnieć o technologii Adobe Flash, a niegdyś formacie GIF, czyli animowanych plikach wizualnych. Niekiedy wybierano także pliki JPEG.

Wiele formatów online

Istnieje szereg rozmaitych rodzajów banerów, które są mocno zróżnicowane jeżeli chodzi o ich formaty. W tym zakresie mówi się o standardowych miarach ustalanych według jednostki jaką jest piksel. Aktualnie istnieje znormalizowana klasyfikacja tego typu form reklamowych w Internecie, która została opracowana przez Europejskie Stowarzyszenie Reklamy Interaktywnej czyli EIAA, a także Biuro Reklamy Interaktywnej w Europie, to jest IAB Europe. W tejże klasyfikacji ujęto chociażby rectangles and pop-ups, w wymiarach następujących: 180 x 150 – rectangle, 240 x 400 – vertical restangle, 250 x 250 – square pop-up, 300 x 250 – medium rectangle oraz 336 x 280 – large rectangle. Kolejna kategoria warta wyszczególnienia to natomiast banners and buttons, a tu występuje podział na: 88 x 31 – micro bar, 120 x 90 – buton 1, 120 x 60 – buton 2, 120 x 240 – vertical banner, 125 x 125 –square buton, 234 – 60 – half banner, 468 x 60 – full banner, 728 x 90 – leaderboard banner inaczej super banner. Ciekawie prezentującym się formatem omawianych form reklamowych są też skyscrapersy, które projektowane są przez grafików w wymiarach przykładowo 120 x 600 – skyscraper, 160 x 600 – wide skyscraper, 300 x 600 – half page ad.

Baner w przestrzeni miejskiej

Nie tylko w sieci można mówić o nowoczesnych banerach. Są one także dostępne w „namacalnej” postaci, jako standardowe formy reklamowe. W tym przypadku wyróżnia się ich niesamowicie szeroki wachlarz. Popularne są frontlit’y, blockout’y oraz backlit’y. Pierwsze z wyżej wspomnianych odznaczają się przeznaczeniem do zadruku jednostronnego, a ich zaletą jest równomierność oświetlenia, co sprawia, że baner ten jest znakomicie widoczny nawet, gdy zapadnie zmierzch. Reklamy tej kategorii w formie blockout to z kolei modne i uniwersalne w swym zastosowaniu banery z przekładką, która daje sposobność przenikania światła, a więc nie ma najmniejszego kłopotu z prezentowaniem grafiki nawet w przestrzeniach będących mocno nasłonecznionymi. W tym wypadku dobrej klasy drukarnie i doświadczeni graficy proponują dwie opcje- zadrukowanie materiału jednostronnie, ale też i dwustronnie, co nie wiąże się z prześwitywaniem nadruku. Trzeci ze wspomnianych banerów, czyli backlit to jest baner do podświetleń, który stanowi materiał winylowy umożliwiający rozproszenie światła, przepuszczanie promieni słonecznych, dlatego też rewelacyjnie sprawdza się on w reklamach podświetlanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *