Firmy reklamowe w swoich ofertach często posługują się fachowym, branżowym nazewnictwem. Często potencjalny klient ma problem z odgadnięciem faktycznego znaczenia poszczególnych zwrotów, czy też ze zrozumieniem różnic między poszczególnymi elementami oferty danej firmy. Przykładem takiej sytuacji jest np. kwestia baneru i billboardu.
W potocznej mowie, szczególnie u osób, które nie pracują w branży reklamowej, nazwy te bywają używane zamiennie. Jest to dość spore uproszczenie, bowiem są to tak naprawdę dwa odrębne, posiadające swoją własną charakterystykę, produkty. Choć dla usprawiedliwienia osób popełniających ten błąd trzeba przyznać, że cel ich używania jest podobny, to jednak baner a billboard to jednak nie to samo.
Najprościej różnice można pokazać opisując oba produkty. Billboard jest niczym innym jak formą reklamy wielkopowierzchniowej. Przygotowuje się go poprzez druk pojedynczych arkuszy, składających się na większą całość. Poszczególne arkusze przykleją się na tablicy billboardowej, gdzie układają się one w całość, stanowiącą zazwyczaj przyciągającą uwagę reklamę. Wykorzystanie billboardów jest ściśle uzależnione od istnienia tablic billboardowych, na których można naklejać wydrukowane arkusze z reklamą.
Baner to z kolei forma reklamy, powstająca poprzez nadrukowanie treści na specjalnym, elastycznym materiale, odpornym na działanie czynników atmosferycznych. Na obrzeżach materiału umieszczone są specjalne, metalowe oczka, za pośrednictwem których baner jest mocowany w pożądanej lokalizacji.
Już w tym miejscu widać podstawową różnicę pomiędzy banerem a billboardem. Jest nią sposób mocowania, który z kolei przekłada się na użyteczność obu produktów. Przyklejanie arkuszy billboardu decyduje o tym, iż jest to reklama jednorazowego użytku, której żywotność kończy się wraz z naklejeniem nowej treści na daną tablicę reklamową. W przypadku baneru, mocowanego najczęściej za pośrednictwem wkrętów lub linek, zawsze istnieje możliwość jego demontażu i przeniesienia w inne miejsce.
Użyteczność i forma produkcji przekłada się z kolei na cenę produktów. Wydruk reklamy billboardowej jest w przeliczeniu na metr kwadratowy o wiele tańszy niż produkcja baneru. Niemniej możliwość użycia billboardu jest ograniczona ilością tablic billboardowych i dostępnością możliwości wynajmu powierzchni reklamowej.
W przypadku baneru jest to o tyle prostsze, że potencjalne lokalizacje można wymyślać samemu, a następnie negocjować np. z możliwość zawieszenia baneru na ścianie budynku z administracją bloku mieszkalnego, czy też rozmawiać z właścicielem kamienicy o możliwości umieszczenia banera na jego frontowej elewacji. Co warto jeszcze raz podkreślić baner można zawsze zdemontować i umieścić w innej lokalizacji.
Warto jeszcze wspomnieć o wielkości reklamy, tworzonej z użyciem obu form. W przypadku billboardu jej wielkość jest bezpośrednio ograniczona wielkością tablicy billboardowej. Z kolei w przypadku baneru wielkość może być w zasadzie dowolna, gdyż duże banery powstają poprzez spajanie mniejszych arkuszy w jedną całość. Wielkość baneru jest więc w teoretycznie nieograniczone, choć w praktyce ciężko sobie wyobrazić tworzenie banerów większych, niż potencjalne miejsce, na którym ma zawisnąć (np. ściana bloku).