Tak jak w przypadku wszystkich materiałów reklamowych, tak i w przypadku plakatów najważniejszy jest efekt końcowy, na którego sukces składa się wiele czynników. Biorąc pod uwagę wszystkie ważne elementy związane z realizacją i dbając o wszystkie szczegóły możemy mieć pewność, że gotowy plakat osiągnie zakładany cel.
Druk plakatów – co wpływa na sukces projektu
- Wybór papieru – do wyboru mamy papier o różnej grubości, dlatego bez problemu można go dopasować do przeznaczenia plakatu oraz miejsca, w którym ma zawisnąć
- Dobry wybór grupy docelowej – dopasowanie projektu do grupy docelowej to połowa sukcesu. Grafiki, treści oraz wygląd plakatu musimy dopasować do rodzaju odbiorców, ich wieku oraz przynależności do danej grupy społecznej
- Odpowiednio dobrane treści i grafiki – całość projektu musi współgrać ze sobą, dlatego należy zadbać o czytelność takich elementów jak fonty, kolory oraz użyte grafiki
- Profesjonalna realizacja – druk plakatów należy zlecić profesjonalnej drukarni, która posiada duże doświadczenie w realizacji tego typu materiałów reklamowych
Nawet najlepszy projekt wykonany na słabej jakości materiale nie osiągnie zakładanego celu. Druk plakatów na zwykłym papierze sprawi, że poniesiemy spore koszty, które w żaden sposób nam się nie zwrócą, a dodatkowo wpłyną na negatywną ocenę naszej firmy. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać również o ten element w procesie przygotowywania plakatów reklamowych.
Na jakim papierze możemy zlecić druk plakatów
Do realizacji plakatu używany jest papier kredowy o różnej gramaturze, tj.: od 90 g do 130 g, od 170 g do 250 g, 300 g i 350 g. Do drukowania plakatów świetnie sprawdza się każdy z tych rodzajów. Doskonale nadaje się zarówno papier o gramaturze do 130 g, jak i grubszy. Wraz z grubością zwiększa się wytrzymałość, a co za tym idzie lepiej się on prezentuje. Plakaty z papieru kredowego o gramaturze 300 g lub większej można dodatkowo wykończyć lakierem UV lub zastosować foliowanie.
Druk plakatów możemy wykonać na papierze o różnej gramaturze. Wybór grubości papieru powinien zależeć od tego w jakim miejscu planujemy go zawiesić, jaki cel ma spełniać oraz od tego na jakim efekcie nam zależy.