Zasady projektowania banerów reklamowych

Jak powszechnie wiadomo, reklama jest dźwignią handlu. Jednak aby ta dźwignia zadziałała przynosząc realne zyski w postaci zwiększonych obrotów firmy czy wyraźnego wzrostu liczby klientów, to reklama musi być przede wszystkim skuteczna. Jedną z najbardziej popularnych form reklamy usług firmy czy przedsiębiorstwa są banery reklamowe. Warto zatem wiedzieć jakie są podstawowe założenia wykorzystywane przy projektowaniu takich banerów.

1 Spójność identyfikacji wizualnej firmy

Przy tworzeniu kampanii reklamowej, niezależnie od tego czy przybierze ona formę baneru, folderu reklamowego czy ulotki, najważniejsza jest spójność kolorystyczna. Ułatwi ona potencjalnemu klientowi zapamiętanie logo firmy. Jeżeli kolorystyka jaką wykorzystuje firma w swoich znakach wizualnych oscyluje w zieleniach czy błękitach, to również te odcienie powinny stanowić zdecydowaną większość w gamie kolorystycznej tworzonego baneru reklamowego. Spójność wizerunku powinna odzwierciedlać się także na innych płaszczyznach – w takich detalach jak chociażby papier firmowy czy wizytówki.

2. Przejrzysty przekaz

Podstawowym zadaniem banera reklamowego jest przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. We wszechobecnym szumie informacyjnym zadanie to jest coraz trudniejsze do realizacji. Chcąc zapewnić sobie skuteczność baneru reklamowego warto zadbać o jasny i czytelny przekaz. Baner musi posiadać jedno mocne hasło, które będzie wyróżniało się na jednolitym tle. Warto pamiętać o tym, że baner reklamowy to nie ulotka informacyjna – nie liczy się ilość treści, tylko jej jakość. Konsument nie ma czasu obecnie na szczegółowe studiowanie treści – on skanuje ją wzrokiem, dlatego ważny jest przejrzysty przekaz.

3. Grafika miła dla oka

Owszem, niektórzy próbują przyciągnąć wzrok klientów szokującymi grafikami. Nie jest to jednak dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla firm, którym zależy na wzbudzaniu u klientów pozytywnych emocji. O czym należy pamiętać wybierając grafiki do banerów reklamowych? Przede wszystkim o licencji – nie każda grafika dostępna w internecie może być wykorzystana do celów reklamowych.