Współczesny świat charakteryzuje się wszechobecnością reklamy. Billboardy, murale, tablice reklamowe, neony bądź banery – to tylko niektóre przykłady reklam, które pojawiają się niemal na każdym kroku miejskiej dżungli. Wielość i zagęszczenie tych reklamowych środków przekazu sprawia, iż stają się one coraz mniej zauważalne. Tablice reklamowe stają się powoli standardowym elementem miejskiego krajobrazu, który nie tylko nie zapada w pamięć, ale często jest powodem uzasadnionej irytacji. A przecież tablica tego typu musi pełnić określone funkcje – powinna przyciągnąć wzrok konsumenta i wywołać u niego ciekawość oraz zainteresowanie. Jak to zrobić? Aby osiągnąć swój cel, tablica reklamowa musi być przede wszystkim dobrze zaprojektowana.
Rozmiar
W przypadku tablicy reklamowej niezwykłe znaczenie ma jej rozmiar. Należy pamiętać o tym, iż w większości przypadków tablice są montowane przy ulicach bądź trasach szybkiego ruchu, a duży gabaryt reklamy sprawi, iż będzie ona widoczna zarówno dla spieszącego się przechodnia, jak i pasażera jadącego samochodu.
Minimalizm
Dobre tablice reklamowe powinna być przede wszystkim czytelne. A im mniej elementów się na niej znajdzie, tym większe prawdopodobieństwo zapadnięcia w pamięć odbiorcy. Projektując tablicę reklamową warto uświadomić sobie, iż nie pomieści ona wszystkich informacji, które mogą zostać zawarte w innych formach reklamy (na przykład w broszurach bądź ulotkach reklamowych). Dlatego najlepszą opcją będzie umieszczenie na tablicy logo, chwytliwego hasła i szybkiego kontaktu.
Prostota
Dobra i skuteczna tablica reklamowa powinna być prosta w odbiorze. Kwestią podstawowa jest pamiętanie, iż potencjalny odbiorca ma z nią kontakt wzrokowy jedynie przez kilka sekund – dlatego przeładowanie jej treścią, ozdobnikami i złożonymi kształtami może odnieść zupełnie odwrotny skutek. Tablica reklamowa powinna charakteryzować się prostą czcionką, nieskomplikowanymi formami graficznymi oraz łatwymi w odbiorze obrazami.
Dobrze zaprojektowana tablica reklamowa ma szansę osiągnąć sukces, czyli dotrzeć do jak największego grona odbiorców i zainteresować jak największą ilość konsumentów. Przy jej tworzeniu warto skorzystać z usług profesjonalnych projektantów, którzy sprawią, iż będzie ona prosta, czytelna i skuteczna.