Banery reklamowe – tradycyjne i internetowe

Ze względu na szybki rozwój technologii w ostatnich latach, coraz gęściej robi się na rynku reklamowym. Specjaliści od marketingu i promocji, co rusz prześcigają się w wymyślaniu nowych sposobów na zdobycie klientów. Coraz większą popularnością cieszą się kampanie promocyjne organizowane na stronach internetowych. Ich nieodłącznym elementem są banery reklamowe.

Internetowe banery reklamowe

Banery reklamowe wykorzystywane w kampaniach promocyjnych na łamach internetu mogą mieć różne rozmiary – najpopularniejsze są jednak prostokąty poziome rozciągające się mniej więcej na 2/3 ekranu. Ważne jest to, aby grafiki użyte do tworzenia takich banerów posiadały otwartą licencję, w przeciwnym razie można narazić się na proces sądowy. Stworzenie baneru na potrzeby internetu najlepiej jest zlecić doświadczonemu grafikowi – wówczas zyska się pewność, że reklama w tym formacie będzie skuteczna.

Tradycyjne formy reklamy

Chociaż duże miasta walczą z chaosem jaki powstał w zabytkowych centrach, na rynkach i starówkach – to jednak jeszcze dużo wody w rzekach będzie musiało upłynąć, zanim z polskich ulic zniknie najbardziej skuteczna forma reklamy jaką jest tradycyjny baner reklamowy. Każda firma, która chce zyskać nowych klientów powinna zainwestować w taki sposób promocji. O czym należy pamiętać decydując się na zamówienie baneru reklamowego?

W pierwszej kolejności trzeba zastanowić się nad kosztorysem – czasami zamawiając większą ilość produktów jest to bardziej opłacalne. W drugiej kolejności, trzeba stworzyć odpowiednią koncepcję graficzną. Ważne jest, aby baner wpisywał się w kolorystykę firmy tworząc z nią spójność wizualną. Jak pokazują badania, im prostszy baner tym lepiej. Zbyt duża ilość informacji czy też przesadzona kolorystyka, zamiast przyciągać klientów, to ich odstraszają. Na banerze reklamowym powinny znaleźć się jedynie najważniejsze informacje, dotyczące tego co jest przedmiotem reklamy, do kogo jest ona skierowana oraz gdzie można nabyć konkretne towary czy usługi.